ويژگيهاى امّت پيامبر اسلام صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم‏
کشکول ماه نشان

بر امت محمد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم پنج نماز واجب در شبانه روز مقرّر گشت كه با پنجاه نماز آنان برابرى مي ‏كند و آن را كفاره گناهانشان قرار داده است.  4- ديگر اينكه: از اين امّت هفتاد هزار نفر را بدون حساب به بهشت مي روند كه صورتهايشان مانند ماه شب چهارده روشن است. 5- ديگر اينكه: قاتل عمد را اولياى خون مي ‏توانند، ببخشند و يا ديه بگيرند و يا قصاص كنند، ولى در تورات قاتل فقط كشته مي شود و ديه و بخشش ندارد. 6- ديگر اينكه: خداوند نصف فاتحة الكتاب را براى خودش و نصفى را براى بندگانش قرار داده است. 7- ديگر اينكه خداوند جبرئيل را نزد پيامبر مكرم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم فرستاد كه امّتت را به زينت و زن و رفعت و كرامت و خرّمى مژده ده. 8- ديگر اينكه: صدقات را در امّت محمد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم مي توانند به فقرا دهند، تا بخورند ولى در امّتهاى ديگر در يك جا جمع مي ‏شد و سپس آن را آتش مي ‏زدند. 9- ديگر اينكه: شفاعت را بر ايشان قرار داد، اما امّت‏هاى گذشته، فاقد آن‏ بودند و به واسطه شفاعت پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم از گناهشان بخشيده مي شود. 10- ديگر اينكه: خداوند «حامدون» را در قيامت فرا مي ‏خواند و امّت محمد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم پيشاپيش امّتها جلو مي آيند، و مكتوب است كه: امّت محمد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم حامدون هستند و خدا را بر هر منزلتى ستايش و سپاس گفته‏ اند. 11- ديگر اينكه: امّت محمد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم را از گرسنگى هلاك نمي ‏كند و بر ضلالت اجتماع نمي ‏كنند و دشمنى بر آنها سلطه و راه ندارد و كيانشان شكسته نمي ‏شود و بيمارى طاعون را در ميانشان شهادت قرار داده است. 12- ديگر اينكه: درود بر پيامبر ده حسنه دارد و ده گناه را محو مي كند و خداوند مثل درودى كه بنده فرستاده به او برمي ‏گرداند و پاسخش مي ‏دهد. 13- ديگر اينكه: ايشان را سه دسته كرده، يكى ظالم به خود و ديگرى ميانه ‏رو و سومى در خيرات شتاب دارد، و دسته اخير بدون حساب به بهشت مي ‏رود و ميانه‏ رو حساب كمى دارد و ظالم به خود، آمرزيده مي‏گردد، ان شاء اللَّه. 14- ديگر اينكه: خداوند توبه ايشان را پشيمانى و استغفار و ترك اصرار بر گناه قرار داده، ولى توبه بنى اسرائيل كشتن خودشان بود. 15- ديگر اينكه امّت محمد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم امت مرحومه است و عذابشان در دنيا زلزله و فقر است.

 ديگر اينكه: خداوند براى بيمار مسن، حسناتى قرار مي ‏دهد زيرا كه در جوانى و صحت، عمل خير انجام مي داده و به ملائكه مي ‏فرمايد: براى بنده ‏ام حسناتى كه قبلا داشته و بجا مي آورده، در اين حالت بنويسيد. 17- ديگر اينكه: خداوند كلمه تقوا را بر امّت محمد صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم لازم گردانيده و آن را آغاز شفاعت در آخرت قرار داده است. 17- ديگر اينكه: پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم در معراج ديد كه فرشتگان قيام و قعود و ركوع مي ‏كنند، و از زمانى كه آفريده شده‏ اند، به آن مشغولند، لذا به جبرئيل فرمود:

اين است عبادت؟ جبرئيل گفت: راست گفتى، پس از خدا بخواه تا قنوت و ركوع و سجود را در نمازها به تو عطا نمايد؟ لذا خدا آنها را به پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم عطا نمود، پس اين امّت در نمازشان به فرشتگان اقتدا مي كنند، و پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم فرمود: يهود به خاطر اين نماز، بر شما حسد مي ‏برند، پس حمد خدايى را كه اين ويژگى را به اين امّت عنايت نمود و با كتابش همه كتابها را نسخ كرد و آن را در ميان كتابها «مهمين» قرار داد و اين امت را پيش از سايرين به بهشت مي ‏برد و همه اينها كرامتهايى است از سوى خدا و رحمتى است كه مخصوص ايشان است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امید وارم با پیروی وترویج معارف اسلامی در کلیه مراحل زندگی پیروز و سربلند باشید. @Asemaneabima
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان dosti و آدرس mahe14.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 546
بازدید کل : 61017
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1